March 30, 2012

Redmires reservoir

Idag tänkte jag visa bilder, som jag egentligen tänkte visa igår. Men som ni vet så hittade jag vattensorkar igår, va kanske ni tänker jo jag skrev bisamråtta igår men har nu fått veta att det är vattensorkar :( jaja söta är dom oxå.
Här från reservoaren för vi bland annat vårat dricksvatten.
Resan hit upp hemifrån är ett evigt stigande, reservoaren som är högst upp ligger 350m,ö.h.
Vilket kanske inte är jättehögt men det känns i låren när man har cyklat 5-6km uppför hela tiden, men det är desto roligare hem sen när man bara rullar.
Som jag sa igår så det är det populärt för fågelskådare, på hösten och våren kan man se stora flockar av t.e.x starar. Då dom kan vara flera hundratusen individer i en flock, men det är ingenting vad det är på vissa andra ställen i England.
Det jag har hört är att det kan finnas flera miljoner individer i flocken då blir himlen helt svart.
Ängspiplärka

Lägg till bildtext

Nån sorts ödla, solar i värmen

Det här var en större ödla ca 20cm

paddan som svalkar sig i vattnet

Så här brukar man se ängspiplärkan, ryttlandes och sjungandes

Vy bild över reservoaren, finns en till damm till höger som inte syns

Fåren tyckte oxå det var varmt

En typisk flyttfågel, tofsvipa som har hittat en mask

En till ängspiplärka dom verkar gilla den steniga och karga terrängen

No comments:

Post a Comment