March 29, 2012

Vattensork

Idag har jag varit uppe till ett ställe som heter Redmires Reservoir, det är ett populärt ställe får fågelskådare.
Anledningen är att där passerar en hel del fåglar när dom flyttar, och detta gör dom på våren och hösten.
Idag var det inte mycket till flyttfåglar, så jag gick och kollade efter ödlor, fjärilar, blommor och fåglar förstås.
Tog även lite landskapsbilder, för att visa hur det ser ut där då, men det kommer jag att skriva om imorn.
För att idag vart det ca 400bilder tagna så det blir att sortera lite bland dom och det tar lite tid.
Däremot så hittade jag en hel del vattensorkar idag, och dom bilderna har jag redigerat färdigt så håll till godo.
Lite blyger


Man måste ju putsa pälsen oxå

Den här var nog den största av dom ca 35cm m svans

Måste sträcka sig till det gröna gräset

Den här kom riktigt nära ca 1,5m ifrån mig

Fotad genom gräs, därför lite grön softad känla.

På väg att ta ett dopp

2 comments:

  1. Fasiken så schyst!!
    Verkar sjuda om djurliv där...

    ReplyDelete
  2. Jo visst när man väl hittar dom, har ju typ letat nu i 3 månader. :)
    man måste verkligen vara ute hela tiden, annars missar man mycket information som djuren kan ge och då menar jag vart dom ska bygga (bostad) eller vart dom brukar vara och så. ;)

    ReplyDelete