July 27, 2016

Fulufjället NP and Röros, Norway

Few weeks back we were off on mini pre-vacation holiday :) Which actually starts today and early tomorrow morning we are flying down to our summer house in Croatia
Anyway, back to the mini holiday -
The weekend started with a long drive up to Mörkret, a small village near Fulufjället National Park. We were staying there for one night as to see Sweden's highest waterfall (Njupeskär 125m fall)
which was just a rather easy few km walk even though we arrived rather late.
Following morning we continued our journey towards Funäsfjällen where we would be staying for three  nights but why take the shortest way? We took a detour through Norway and stopped in a copper mining town Röros what stopped mining 1977 but made it on the UNESCO World Heritage List.
Will be taking few lenses with me to Croatia so you have some more pics to look forward to later on :))
                                                                     
Njupeskär

Fulufjället

Röros

Röros

Röros

Röros

Röros

Röros

6 comments:

  1. Vackra bilder som vanligt från min herre...:) Röros är en pärla som verkar vara mycket speciell.
    Ha en fin semester i Kroatien:

    ReplyDelete
  2. Mysig plats och härliga bilder! 👊

    ReplyDelete
  3. Så trevligt att återse Fulufjället, min ungdoms vandrings- och fiskepärla. Du såg händelsevis inte till jaktfalk vid fallet? Skön semester i Kroatien tillönskas!
    / Deerhunter

    ReplyDelete
  4. Fina bilder som vanligt :o) Röros en vacker gammal trästad. Var där någon gång när jag var liten, tycker jag känner igen mig när jag ser dina bilder.

    Ha det gott,
    Erik

    ReplyDelete