March 27, 2012

Rivelin valley

Idag har jag varit nere i Rivelin Valley, ca 3km hemifrån, så dit går jag flera gånger i veckan.

Det stället gillar jag eftersom det är lungt, och för att det rinner en liten å vilken drar till sig fåglar.  Bland annat häger, forsärla, trädkrypare, nötväcka, gröngöling, hackspett, strömstare, nötskrika, uggla, och min favorit kungsfiskare. Har dock bara sett den 3 gånger och då var den riktigt skygg, det gick bara inte att komma nära.
Nu är jag inne på att få en bra bild på forsärlan, men dom är skygga dom oxå,
så det blir att lägga sig ner nånstans man tror att dom kommer att vara och kamouflera sig.
Idag visar jag några bilder på miljön där nere.

Det är riktigt mossigt och fuktigt där nere.

En av alla småträsk som finns där.

Full blom i skogen

Så här ser det ut uppifrån vägen mot Rivelin dalen som ligger där nere

En av många forsar, det är grenigt och dant överallt

Ett litet vattenfall, dom använde ån förut till kvarnar

Ett lite större vattenfall på hela 4m

Lyckades se en häger idag

No comments:

Post a Comment